Friday 1 December 2017

Opcje polityki handlowej


Options Basics Tutorial. Nawadnie wiele portfeli inwestorów zawiera inwestycje, takie jak fundusze i obligacje funduszy inwestycyjnych. Ale różnorodność papierów wartościowych, które masz do dyspozycji, nie kończy się. Inny rodzaj zabezpieczeń, nazywany opcją, stanowi okazję do wyrafinowania inwestorów. Siła opcji leży w ich wszechstronności Umożliwiają dostosowanie lub dostosowanie pozycji w zależności od sytuacji, która pojawia się Opcje mogą być tak spekulatywne lub konserwatywne, jak chcesz To oznacza, że ​​możesz zrobić wszystko, od ochrony pozycji od upadku do całkowitego zakładu na temat przemieszczania się na rynku lub indeksie. Ta wszechstronność nie przychodzi jednak bez kosztów. Opcja to skomplikowane papiery wartościowe i może być bardzo ryzykowne. Dlatego, gdy opcje handlu, zobaczysz zrzeczenie się, takie jak poniższe. nie są odpowiednie dla każdego Opcja handlu może mieć charakter spekulacyjny i mieć znaczne ryzyko utraty Tylko inwestować w kapitał podwyższonego ryzyka. ciało mówi, handlu opcjami wiąże się ryzyko, zwłaszcza, jeśli nie wiesz, co robisz Z tego powodu wiele osób sugeruje, abyś wymykał się z opcji i zapomniał o ich istnieniu. Z drugiej strony, ignorując wszelkiego typu inwestycje, w słabej sytuacji Może spekulatywny charakter opcji nie pasuje do Twojego stylu Nie ma problemu - to nie spekuluj opcji Ale zanim zdecydujesz się nie inwestować w opcje, powinieneś je zrozumieć Nie poznając, jak opcje są tak samo niebezpieczne, jak skok w prawo bez wiedzy na temat opcji, które nie tylko straciłyby posiadanie innego elementu w swojej przyborniku, ale także utraty wiedzy na temat działań niektórych największych korporacji świata. Czy to w celu zabezpieczenia ryzyka transakcji walutowych czy też formę opcji na akcje, większość wielonarodowych użytkowników korzysta z opcji w jakiejś formie lub innej. Ten samouczek przedstawi podstawy opcji. Pamiętaj, że większość opcji s handlowcy mają wieloletnie doświadczenie, więc nie oczekujcie, że będą ekspertami natychmiast po przeczytaniu tego samouczka Jeśli nie wiesz, jak działa rynek akcji, zapoznaj się z instrukcjami dotyczącymi podstawowych zasobów. Odgrywanie odgrywa kluczową rolę gospodarczą w wielu ludzkich społecznościach na całym świecie Jak polityka związana z handlem przyczynia się do zrównoważonego zarządzania zasobami haliegoutów. Ocean jest istotnym elementem systemu Ziemia Jest domem dla ponad połowy różnorodności biologicznej Ziemi i przyczynia się znacząco do dobrego samopoczucia człowieka społeczeństwo Oceanowie dostarczają tlenu na pół tlenu i zajmują jedną czwartą światowego dwutlenku węgla Rybołówstwo morskie, słodkowodne i akwakultury zapewniają trzy miliardy ludzi, których maksymalnie 15 procent białka zwierzęcego konsumuje i generuje zatrudnienie dla co najmniej 140 milionów osób na całym świecie , w tym niektóre najbardziej narażone na niebezpieczeństwo. Zdolność oceanów i łowisk do dalszego dostarczania tych funkcji i usług zależy od ich trwałego wykorzystania. zrównoważony rozwój oceanów stał się globalnym wyzwaniem, gdyż niezrównoważone praktyki zagrażają różnorodności biologicznej, bezpieczeństwu żywności i środkom lokalnym, w szczególności w odniesieniu do przyszłych potrzeb generowania, dotkniętych przełowieniem, zanieczyszczeniem i zniszczeniem siedlisk, ociepleniem, zakwaszeniem oceanów, i beztlenowe Szybka ekspansja akwakultury i udział w dostarczaniu białka do ryb zmniejszyła pewne presje, ale także wzbudziła obawy dotyczące jego wpływu na środowisko, podkreślając potrzebę kontynuowania nieustannych wysiłków na rzecz osiągnięcia zrównoważonej akwakultury na całym świecie. Handel produktami rybołówstwa i rybołówstwa jest rozległe i kształtuje globalne Szacuje się, że 37 procent zbiorów ryb jest eksportowanych jako żywność przeznaczona do spożycia przez ludzi lub w formach niegotowalnych. Ten poziom handlu rybami i produktami rybnymi stanowi drogę dla polityki handlowej, która ma znaczący wkład w rozwiązywanie wyzwań stojących przed oceanu i rybołówstwa Aby zająć się rolą ram polityki handlowej rts, ICTSD, we współpracy z Światowym Forum Ekonomicznym, zwołała grupę światowych ekspertów w ramach szerszego E15Initiative Celem było dostarczenie świeżego myślenia o głównych wyzwaniach, jakie stoją przed światowymi oceanami i łowiskami, w tym z akwakulturą oraz określenia opcji politycznych i reform możliwości globalnego systemu handlowego w celu wspierania przejścia na zrównoważone rybołówstwo i zdrowsze oceany. Wyzwania stojące przed oceanami i łowiskami. W celu wsparcia trwałości łowisk w lokalnych, krajowych, regionalnych i globalny poziom Mimo że istnieją przykłady sukcesu, próby te nie sprostały wyzwaniu zrównoważenia obecnego i przyszłego wykorzystania rybołówstwa w wielu regionach ze względu na priorytetowe znaczenie krótkoterminowych korzyści, brak zarządzania ryzykiem i zarządzania opartego na ekosystemach, a także słabość mechanizmów wykonawczych często prowadzących do przełowienia zasobów. Wpływ przełowienia o n zasobów dzikich. Wraz z poszerzeniem geograficznego zasięgu połowów w drugiej połowie XX wieku towarzyszył dziesięciokrotny wzrost globalnego nakładu połowowego. Rysunek 1 Powody tego dużego zwiększenia nakładu połowowego są dużo, a nieskuteczne zarządzanie , innowacje technologiczne i zapewnienie subsydiów głównych wśród nich Obserwowany wzrost nakładów połowowych i połowów wpłynął negatywnie na zasoby dzikich ryb i ich siedliska negatywnie Wpływ ten miał znaczący wpływ na ekosystemy morskie i zdrowie oceanów Aby zagwarantować zrównoważony rozwój światowego rybołówstwa, społeczność będzie musiała wdrożyć wszechstronną i wspólną politykę w sposób bardziej efektywny niż wcześniej widziane. Ilustracja 1 Globalne tendencje w połowach i nakładach połowowych na lata 1950-2006. Źródła Watson i wsp. 2017 1. Wzrost produkcji akwakultury. Sektor akwakultury przyczynił się do 3 procent całkowitej podaży ryb w 1970 r. Obecnie światowe hodowle ryb dostarczają więcej ryb niż dzikie grunty Jednakże całkowity globalny połów dzikiej ryby pozostaje większy ze względu na zastosowania nieżywnościowe, takie jak redukcja mączki rybnej To ogromne zwiększenie produkcji akwakultury w ostatnich latach ma swoje zalety i koszty Pomogło wypełnić lukę pomiędzy rosnącym popytem a stagnacją wyładunków z dzikie zasoby rybne Wzrost produkcji ryb w gospodarstwach rolnych spowodował, w niektórych przypadkach, oddziaływania na środowisko, które powodowały obawy wśród ekspertów, w tym wpływ na trwałość zasobów dzikich zasobów rybnych Zatem kluczowe znaczenie ma spójna polityka i środki w celu zapewnienia, że ​​gospodarstwa rybackie są eksploatowane w sposób minimalizujący negatywne efekty zewnętrzne. Nielegalne, nieraportowane i nieuregulowane połowy. Nielegalne, nieraportowane i nieuregulowane połowy NNN są nadal powszechne w wielu częściach świata. Występuje nie tylko w wysokich mórz, ale również w wyłącznych strefach ekonomicznych WSE, które są źle zarządzanymi połowami NNN, jest barierą dla skutecznego zarządzania i zrównoważonego rozwoju oceanów ns i rybołówstwa, a także stanowi znaczną utratę potencjalnych dochodów i bogactwa wielu krajów rozwijających się przybrzeżnych połowów NNN nie występuje ze względu na znaczne nadmierne zdolności połowowe istniejące w flocie rybackiej świata, rosnący popyt na rybę, co zwiększa ceny, niewłaściwe zarządzanie rybołówstwem, nadzór i niskie kary, które zwykle zostały zarobione, gdy rybacy są zatrzymani połowów nielegalnie Środki polityki związanej z handlem mają duży potencjał w przyczynianiu się do rozwiązania tego niezrównoważonego potencjału w rybołówstwie. Trzy typy subsydiów można określić według wpływu, jaki mają na nie zasoby rybackie i dotacje na zarządzanie i badania, czasami określane jako dobre subsydia, ponieważ generalnie zakłada się, że mają pozytywny wpływ na naszą zdolność do zarządzania zasobami rybnymi w sposób zrównoważony ii dopłat do zwiększenia zdolności produkcyjnych, w tym do budowy i odnowienia łodzi, dopłat do paliw oraz programów rozwoju rybołówstwa promowanie dezinwestycji w zasobach poprzez motywowanie nadmiernej zdolności połowowej i przełowienia oraz iii niejednoznaczne dotacje, w tym do programów wykupu statków i rozwoju społeczności rybackich, które mogą promować lub osłabiać trwałość zasobów rybnych w zależności od okoliczności Chociaż rzetelne i rzetelne dane są rzadkie , częściowo ze względu na brak przejrzystości, całkowite subsydia połowowe szacuje się na ok. 35 miliardów USD, co stanowi od 30 do 40% wartości wyładowanych generowanych przez dzikie sektory rybołówstwa na całym świecie Dotacje zwiększające dochody stanowią największą część na około 20 USD miliardy. Regulacje i środki pozataryfowe. Rekrefy i środki pozataryfowe kształtują przetwórstwo ryb i handel Są powszechnie stosowane w krajach Z perspektywy zrównoważonego rozwoju kwestia liberalizacji taryfowej przedstawia szereg napięć politycznych Pierwszy obejmuje zrównoważenie interesów tych, którzy przynoszą korzyści w porównaniu z osobami, które mogą stracić, jeżeli taryfy na produkty rybołówstwa e obniżony Drugi dotyczy bilansowania zwiększonego zapotrzebowania i potencjalnych korzyści ekonomicznych wynikających z liberalizacji, z koniecznością ograniczenia poziomów połowów w celu zapewnienia długoterminowej stabilności zasobów rybnych Ponadto, podczas gdy bariery taryfowe w odniesieniu do produktów rybnych stopniowo pogarszały się w wyniku integracji regionalnej i jednostronnej liberalizacji , środki pozataryfowe, obejmujące zarówno normy publiczne, jak i prywatne, stają się coraz ważniejsze Można je postrzegać jako przeszkody w dostępie do rynku lub niezbędne narzędzia w celu ochrony zdrowia publicznego i wspierania zrównoważonej produkcji ryb W kontekście celów związanych z rozwojem zrównoważonym, w których wytwarzane są produkty rybackie Poniżej przedstawione zostały warianty polityczne, w których uznano, że zróżnicowanie w oparciu o metody produkcji i produkcji może być uzasadnione. Opcje polityki handlowej. Polityki handlowe i środki stanowią istotną część ogólnych ram politycznych potrzebnych do wspierania zrównoważonego środowiska entalnych i ludzkich priorytetów rozwojowych związanych z oceanami i łowiskami W celu wsparcia tych celów opcje polityczne podzielone są na trzy pakiety prac zamykania rynku połowów NNN, dyscyplinowania subsydiów połowowych, a także taryf i środków pozataryfowych. Połowy z połowów IUU Na ich korzyść problem związany jest z nadmierną produkcją flot rybackich, niewystarczającym zarządzaniem, słabym zarządzaniem i chciwością Celem jest zaproponowanie środków polityki handlowej jako kluczowych elementów rozwiązania Można to osiągnąć poprzez stopniowe zamykanie międzynarodowych handel produktami rybołówstwa NNN, biorąc pod uwagę konsekwencje dostosowania się do krajów o niskim dochodzie, można ustalić środki utrudniające wprowadzanie produktów rybołówstwa pochodzących z połowów IUU. , skoordynowane jednostronne środki przywozowe. Unijna regulacja dotycząca nielegalnych, nieraportowanych i nieuregulowanych urabiarek (IUU), w szczególności jej eskalacyjny system ostrzegania wywieranie wpływu Kluczowa luka w obecnej sytuacji polega na tym, że polityka przywozowa UE jest ograniczona do jednego rynku, chociaż USA rozwijają opcje Aby tego zalecenia odnieść sukces, inne duże rynki owoców morza muszą przyjąć środki handlowe, które zawierają dobre aspekty UE system taki jak te, które odnoszą się do przeładunku i przywozu nielegalnych, nieraportowanych IUU Złowione ryby Skoordynowane jednostronne środki muszą obejmować konsultacje z zainteresowanymi partnerami handlowymi i powinny podjąć stopniowe i uczciwe podejście z zakazem przywozu w ostatnim kroku Wpływ środków przywozu IUU zależeć będzie od w sprawie udoskonalenia podstawowych systemów zarządzania mórz, w tym systemów dokumentacji połowów, wykazów statków IUU, identyfikowalności i odpowiedzialności państwa bandery. Ustanowić sieć regionalnych środków mających na celu zajęcie się handlem ryby IUU. Ogólny charakter handlu rybołówstwem oznacza, że ​​wielu producentów może sprzedawać Połowienie IUU na rynkach mniej regulowanych Aby zwiększyć zasięg środków przywozowych, należy je przyjąć na zasadzie dwustronnej regionalnych lub regionalnych poprzez regionalne umowy handlowe RTA Rzeczywistą nowością w tym podejściu jest to, że stara się wykorzystać RTA do łączenia jednostronnych środków handlowych z IUU w spójną sieć z szerokim zasięgiem kraju bezpośrednio lub poprzez ustanowienie platform, które pomogą krajom zbiegać się w kierunku najlepszych praktyk zwiększyć skuteczność tych działań, należy rozwiązywać powiązania z dużymi rynkami przywozu, w szczególności z Chinami. Opracować system wielostronnych instrumentów handlu produktami IUU. Regionalne podejścia do zamykania rynku produktów pochodzących z połowów NNN mogłyby stopniowo zmieniać ekonomię że koszty zaopatrzenia w połów ryb IUU są zbyt wysokie, aby mogły one być na dużą skalę. Jednakże szerokie i kompleksowe rozwiązanie problemu byłoby najbardziej negocjowane w sposób wielostronny. Ta opcja jest nowa, ponieważ stara się używać umów regionalnych wspieranie wejścia w życie innych instrumentów wielostronnych oraz ustanowienie, W WTO, kodeks postępowania w sprawie nielegalnego handlu rybami Mogą być uznane, że RTA można by uznać za zachęcające do ratyfikacji Porozumienia w sprawie Państw Członkowskich dotyczącego Portu FAO. PSMA, która ma na celu wyładunek nielegalnych produktów rybnych będących zagrożonych gatunkami morskimi, Załącznik I lub II do Konwencji o Handlu Międzynarodowym i Gatunków Zagrożonych CITES, a także elementy najlepszych praktyk z systemów jednostronnych i regionalnych można znaleźć w dobrowolnym kodeksie przywozu i przeładunku ryb należącym do IUU w ramach WTO. Popiera rozwój programów sektora prywatnego. Ogólnie przyjmuje się, że same rozwiązania oparte na państwach członkowskich nie wystarczą, aby stawić czoła wyzwaniom związanym z połowami NNN Niezbędne wsparcie i uzupełnienie inicjatyw i podmiotów sektora prywatnego Kilka systemów certyfikacji sektora prywatnego koncentruje się na ocenie trwałości i legalności złowionych ryb, a niektóre już wiążą się z kompleksowymi i niezawodnymi systemami identyfikowalności, które mogłyby zostać użyte uregulowanie legalności pochodzenia rybnego w łańcuchu dostaw Jednakże można poprawić prywatne systemy poprzez zwiększenie udziału rybołówstwa w krajach rozwijających się w certyfikacji na rzecz zrównoważonego rozwoju i legalności. Pomoc skierowana na rozwój gromadzenia danych i infrastruktury, aby umożliwić identyfikowalność i certyfikację produktów rybołówstwa jako pomoc na rzecz wymiany handlowej. Uproszczenie subsydiów połowowych. Celem tego pakietu prac jest poprawa przejrzystości w zakresie globalnych subsydiów w zakresie rybołówstwa i pobudzenie wielostronnego porozumienia w sprawie reformy subsydiów Bardzo wysoki poziom rocznego wsparcia na rzecz zwiększania zdolności produkcyjnych dla sektora rybołówstwa jest kluczowym czynnikiem powodującym niezrównoważenie, że poniższe opcje dążą do dyscypliny i znacznej redukcji. Rozwój wiarygodnych danych dotyczących subsydiów połowowych. Istnieje niewiele niezależnych ocen rzeczywistych poziomów subsydiów, w stosunku do których należy ocena niezgodnych zgłoszeń WTO. Poprawa przejrzystości jest podstawowym wymogiem dla r dalsze prace nad dyscyplinami Mogą stymulować działanie nie tylko poprzez ujawnienie skali problemu, ale także poprzez udostępnienie zbioru danych zaakceptowanych przez rządy odpowiedzialne za wdrażanie reform, co przyczyniłoby się do przejrzystości i monitorowania jednostronnych wysiłków na rzecz reform, wspierało poprawioną spójność w skali krajowej polityką, umacniam tempo reform zbiorowych oraz umożliwia sprawozdawczość i realizację zobowiązań w zakresie redukcji. Podejmuje się subsydia w zakresie rybołówstwa w ramach głównej grupy krajów. Dzięki trudności w dotarciu do uniwersalnych dotacji przez WTO i pilnej potrzebie działania, opcja mogłaby być dla koalicji krajów, aby postępować z dyscyplinami W celu zmniejszenia zakresu swobodnego korzystania ze strony dużych subsydentów, umowa między główną grupą krajów w sprawie reformy szkodliwych subsydiów mogłaby, w kontekście RTA, w połączeniu z regułami handlowymi określającymi preferencyjne warunki, w których ten rdzeń gro by angażować się w handel rybami i produktami rybołówstwa z państwami, które nie uczestniczą w porozumieniu. Ustanowienie wielostronnych dyscyplin budowanych stopniowo i na dole. Innym podejściem byłoby dla grupy państw stymulowanie działań zbiorowych z oddolnymi dobrowolnymi zobowiązaniami do subsydiowania reformy Każdy kraj zadeklarował kwotę subsydiów zwiększających zdolność, którą dobrowolnie wyeliminował w danym okresie czasu W oparciu o te dobrowolne zobowiązania grupa wynegocjowałaaby pozostałą lukę między ofertami a poziomem wymaganych całkowitych redukcji na wielostronnym poziomie Aby skutecznie wyeliminować tę lukę, proces wymagałby wielostronnego uczestnictwa lub przynajmniej zaangażowania największych dostawców subsydiów rybnych na świecie. Większy krok w kierunku wielostronnego porozumienia mógłby zostać wielostronnie uproszczony w ramach WTO, jeśli wystarczająco dużych subsydentów. Restart negocjacje WTO w oparciu o obszary relatywne e. Najlepszą opcją może być ambitna wielostronna umowa poprzez ustanowienie dyscyplin budowanych w obszarach reformy subsydiowania, które przyciągały największe poparcie w negocjacjach dotyczących subsydiów w sektorze rybołówstwa w ramach WTO. Obejmują one subsydia dla połowów NNN, transferów statków i umów o dostępie pewien poziom konsensusu z ideą reformy subsydiów na budowę statków i wpływających na przełowione zapasy Z tego względu członkowie WTO mogą zgodzić się na wyeliminowanie niewielkiej listy subsydiów w interesie zdrowych oceanów i zrównoważonego rybołówstwa, koncentrując się na niskich wiszących owoce. Doprecyzuj zachęty poprzez skupienie się na negocjacjach dotyczących międzynarodowych stad ryb. Głównym powodem braku postępów w negocjacjach dotyczących subsydiów związanych z wyginięciem w ramach WTO są długotrwałe negocjacje, które wymagają, aby negocjatorzy dążyli do porozumienia obejmującego wszystko. Trudność polega na dostosowaniu polityki subsydiów do interesów narodowych poprzez podział e światowe łowiska w rybołówstwie krajowym i międzynarodowym Były obejmowałoby rybołówstwo działające w ramach WSE w skali kraju, ukierunkowane na zasoby rybne, które spędzają całe życie w obrębie strefy. Te ostatnie obejmowałyby zapasy rybne, które są transgranicznymi, wysoce migrującymi lub dyskretnymi stadami wysokogatunkowymi Negocjacje międzynarodowe mogłyby nadać priorytet zgodzie na reformę subsydiów wpływających na międzynarodowe zasoby rybne, a rządy, pod presją społeczeństwa obywatelskiego, mogłyby jednostronnie działać na rzecz reformy subsydiów, które mają wpływ na ich krajowe rybołówstwo. Rada i środki pozataryfowe. Istnieje kilka szeroko zakrojonych reform politycznych, które mogłyby wspieranie bardziej wydajnych rynków produktów rybołówstwa Obejmuje to ograniczenie zakłóceń, takich jak eskalacja taryfowa, poprawa infrastruktury i ustanowienie procedur mających obniżyć koszty handlu. Opcja w tym pakiecie prac dotyczy bardziej konkretnych zagadnień w handlu międzynarodowym w sektorze rybołówstwa, w szczególności w odniesieniu do krajów rozwijających się producentów. Różnice między wychwytywania i akwakultury w klauzulach taryfowych HS. Rozróżnienie pomiędzy produktami rybołówstwa złowionego i rybołówstwa akwakultury w liniach taryfowych pozwoliłoby lepiej ocenić zmieniającą się strukturę globalnego handlu rybołówstwem i poprawić identyfikowalność produktów poprzez łańcuch wartościowy. Pomógłby również decydentom politycznym odnieść się do odrębnych oddziaływań na środowisko obu metod produkcji Celem byłoby zebranie informacji dotyczących przepływu produktów złowionych i produktów z akwakultury, a nie przyznawanie różnych poziomów taryfowych na te produkty. Wspieraj dostosowanie krajów zależnych od preferencji. erozja, producenci uzależnieni od preferencji będą musieli dostosować się do zmieniającego się otoczenia konkurencyjnego Bardziej elastyczne reguły pochodzenia w systemach preferencyjnych mogą pomóc producentom zróżnicować ich pozyskiwanie danych wejściowych i uzyskać dostęp do globalnych sieci produkcyjnych, tworząc tym samym więcej opcji, zwiększając konkurencyjność. rozwój reg Łańcuchy wartości celnych Elastyczność może być uzależniona od spełnienia wymogów zrównoważonego rozwoju ryb i wymogów legalności Poza regułami pochodzenia może istnieć przypadek międzynarodowych mechanizmów finansowania, w tym inicjatywy na rzecz pomocy na rzecz wymiany handlowej, zapewnienie pomocy technicznej producentom w celu dostosowania się do utraty konkurencyjności spowodowane erozją preferencyjną lub ukończenie programów preferencji. Assist niskowitych krajach eksportujących ryby, aby osiągnąć standardy. Celem tej opcji jest pomoc producentom w dostosowaniu się do zmieniających się warunków konkurencji nałożonych na mocy norm zrównoważonego rozwoju Ponieważ bariery taryfowe stają się mniej trafne na głównych rynkach, publiczne a prywatne standardy mogą stać się głównym ograniczeniem dostępu do rynku dla produktów rybnych Producenci małych, zlokalizowanych w krajach ubogich, o ograniczonym dostępie do kapitału lub działających w rozdrobnionych gałęziach przemysłu, są w niekorzystnej sytuacji, jeśli chodzi o spełnianie wysokich standardów w zakresie eksportu rynki z uwzględnieniem wpływu handlu rybołówstwem na zatrudnienie i pochodzą z wielu krajów rozwijających się, włączając w to podejście, w którym producenci mogą przejść w stronę certyfikacji. Podmioty prywatne są dobrze przygotowane, aby poprawić dostęp do istniejących systemów certyfikacji i pomagać producentom i detalistom w dążeniu do wypełnienia luki między realiami produkcji a wymogami dotyczącymi pozyskiwania. spójności między standardami prywatnymi a kodeksem TBT w zakresie norm. Chociaż postanowienia porozumień WTO w sprawie barier technicznych w handlu TBT oraz sanitarnych i fitosanitarnych środków SPS nie formalnie obejmują prywatnych standardów i oznakowań, należy zachęcać organy pozarządowe do ustanowienia norm przestrzegać kodeksu dobrej praktyki TBT w zakresie przygotowania, przyjęcia i stosowania standardów W celu umożliwienia im kształtowania wzorców produkcji i zapewnienia ich integracji, należy zachęcać te systemy do przestrzegania podstawowych zasad określonych w 2000 r. Decyzja Komitetu TBT o normach międzynarodowych, np przejrzystość, otwartość i spójność, przy jednoczesnym zachowaniu ich skuteczności jako zachęt do zrównoważonej produkcji rybołówstwa i akwakultury. Powiązane systemy wzajemnego uznawania dla norm mających zastosowanie do produktów rybnych. Narodowe systemy SPS i TBT różnią się, a czasami są stosowane niezgodnie Wzajemne uznawanie między dużymi rynkami może wykluczyć innych producentów i zmniejszyć ich konkurencyjność nawet wtedy, gdy te normy mogą być spełnione W celu zapewnienia włączenia tych narzędzi integracyjnych obejmujących działania poza granicami, strony dużych regionalnych umów handlowych, np. TPP i TTIP mogłyby rozważyć włączenie mechanizmu łączącego, za pomocą którego partnerzy handlowi, którzy nie są objęci umową, ale których systemy testowania i oceny zgodności cieszyłyby się wzajemnym uznawaniem z jedną lub kilkoma zaangażowanymi stronami, mogą skorzystać z szerszych przepisów dotyczących wzajemnego uznawania porozumień. Propozycje i kolejne kroki. Przydatne strategie polityczne dotyczące handlu obejmują reformę szkodliwych subsydiów i wysiłki mające na celu ograniczenie globalnego rynku rybołówstwa do trwałych i legalnych produktów Chociaż preferuje się podejście wielostronne, proponuje się opcje, które mogą w perspektywie krótkoterminowej kompromować w kwestii multilateralizmu w celu ułatwienia budowania szerszych rozwiązań w systemie w perspektywie długoterminowej Jednostronne instrumenty, w tym zakaz handlu jako ostatni etap, mogłyby być użytecznymi środkami krótkoterminowymi, ale powinny być uczciwe, przejrzyste, rozsądne i proporcjonalne. Regionalna umowa handlowa w sprawie zrównowaŜonych połowów mogłaby dotyczyć szeregu róŜnych aspektów handlu rybołówstwem, w tym taryf i środków pozataryfowych, nielegalnych, nieraportowanych i nieuregulowanych połowów oraz subwencji w sektorze rybołówstwa Pomoc na finansowanie handlu i innymi narzędziami finansowania rozwoju może być wykorzystana nie tylko do przyspieszenia porozumienia i działania, ale także do złagodzenia potencjalnego negatywnego wpływu tych polityk na rybołówstwo na małą skalę inicjatywa sektorowa mogłaby zostać opracowana w ramach WTO jako wielostronna umowa lub w ramach ramowej k regionalnych umów handlowych. Przypomnijmy, że założenia polityki zostały opracowane z 37 procentami produktów rybołówstwa i ryb sprzedawanych na rynkach międzynarodowych, a oświecone i dobrze poinformowane polityki handlowe mogą w istotny sposób przyczynić się do zapewnienia zdrowego oceanu i trwałego rozwoju rybołówstwo na całym świecie Trzy pakiety działań stanowią innowacyjny i sprzyjający integracji program reform wewnętrznych i współpracy międzynarodowej. Author Ussif Rashid Sumaila, Dyrektor Profesor ds. Badań nad Gospodarką Rybacką, Dyrektor ds. Badań nad Partnerstwem OceanCanada, Uniwersytet w Kolumbii Brytyjskiej. 1 Watson, Reg A i in. Wydajność morska na świecie zmniejszyła się o połowę jako intensywność połowów Podwójne ryby i rybołówstwo 14 4 493-503 2017. Polityki handlowe dla zrównoważonego oceanu i rybołówstwa. Z 37 zbiorów rybnych wywiezionych jako żywność przeznaczona do spożycia przez ludzi lub w stanie nieżywnościowym formy, polityka handlowa i środki stanowią istotną część ogólnych ram politycznych potrzebnych do wspierania trwałych priorytetów w zakresie środowiska i rozwoju ludzkiego związanych z oceanami i łowiskami Ocean jest istotnym elementem systemu Ziemi i przyczynia się do dobrobytu ludzkiego społeczeństwa Zapewnienie zrównoważonego rozwoju oceanów stało się globalnym wyzwaniem, ponieważ niezrównoważone praktyki zagrażają różnorodności biologicznej, zasobów rybnych, bezpieczeństwa żywności i środków utrzymania. Celem tego artykułu jest dostarczenie świeżego myślenia o głównych wyzwaniach, jakie stoją przed światowymi oceanami i łowiskami oraz określają opcje polityczne i reformę możliwości globalnego systemu handlu wspierającego przejście na zrównoważone rybołówstwo i zdrowsze oceany Opcje strategiczne są skonstruowane w ramach trzech pakietów prac zamykających rynek nielegalnych, nieraportowanych i nieuregulowanych połowów nielegalnych, nieraportowanych i nieuregulowanych połowów (IUU) oraz dotyczących środków taryfowych i pozataryfowych W pakietach roboczych IUU i subsydiów ma na celu zagwarantowanie, że handel nie podważa środowisko Głównym celem trzeciego pakietu jest zagwarantowanie skuteczności funkcjonowania rynków międzynarodowych i umożliwienie producentom z krajów rozwijających się budowania trwałych łowisk i promowania łańcucha wartości. Choć istnieje oparcie na podejściach wielostronnych, w dokumencie zaproponowano opcje, które mogą zagrozić multilateralizm w perspektywie krótkoterminowej w celu ułatwienia budowania szerszych rozwiązań w systemie w dłuższej perspektywie Trzy pakiety robocze nadal stanowią innowacyjny i sprzyjający integracji program reform wewnętrznych i współpracy międzynarodowej zmierzającej do zapewnienia trwałego oceanu i rybołówstwa na całym świecie.

No comments:

Post a Comment